Monday, April 18, 2016

Ahli keluarga baru!

Assalammualaikum,

Lebih kurang dua minggu lepas Blackie, arnab betina tunggal kami selamat melahirkan 2 ekor bunnies ni haa...membesar dengan sihat dan comel. 
Saya ni dah di kategorikan sebagai expert dah bab-bab menjaga bunnies yang baru dilahirkan, chewah!

Sebenarnya dah lama dah tak biakkan arnab-arnab ni, sebab depa ni sangat cepat membiak jika dibiarkan berdua-dua, jantan dan betina lah! Dulu ada dekat 20 ekor arnab, tapi sebab saya seorang saja yang menjaga dan ditambah pula ketika itu saya mengandung dan alahan sangat kuat, banyak arnab yang mati ketika kecil. Tinggal lebih kurang 7 ekor dewasa aje. 4 betina dan 3 jantan, Kesemua betina dalam satu sangkar manakala yang jantannya pula seekor satu sangkar.

Bayangkan kalau 20 ekor yang selamat macam dulu...nangis saya nak bela, sangkar pula entah banyak mana?? Disebabkan kami ni kerap berpindah, agak lega juga dengan 7 ekor yang masih ada tu, tu pun jenuh juga. Mujurlah kumbahan depa tak busuk macam kucing punya...kalau tak, hmmm...nagis sekali lagi hehehe...

Kisahnya, 3 ekor arnab betina dan seekor arnab jantan kami mati secara 'misteri'. Takdelah misteri sangat pun sebenarnya sebab depa mati selepas kami beri makan kangkung yang dibeli di pasar malam dan pasar pagi di Sungai Siput, Perak ni! Geram. Pertama kali beri makan, arnab jantan yang mati...mulanya ingat sebab kami tak basuh dulu kangkung tu...selang dekat sebulan, beli lagi kangkung di pasar malam, kali ni, kami rendam dahulu kangkung tu sebelum diberikan kepada arnab-arnab kami...rupanya 3 ekor mati sekaligus! Sedih dan geram, sebab bayangkan, arnab sekali makan je dah mati...kita yang dok makan setiap hari ni, lama-lama jadi apa???

Jadi, kami sekeluarga berhenti makan sayur yang dibeli dari pasar pagi dan pasar malam sejak dari kejadian itu. Tak berapa berani nak jamah, sedang mencari alternatif baru nak beli sayur dimana...atau mungkin akan tanam sendiri sayuran untuk makan. Berhati-hatilah apabila membeli sayuran di pasar-pasar tempatan. 

Berbalik kepada cerita bunnies tadi ni, suami lah yang cadangkan supaya dibiak semula arnab, saya dengan berat hati hehe...ikut cadangannya. Maka, inilah dia hasilnya...

Seekor ikut warna ibunya, seekor lagi ikut warna ayahnya...
jantina belum diketahui lagi...bab tu memang tak pandai nak teka.

Ni namanya Baldu (velvet)


Ini pula belum ada nama hehe...


Sunday, April 17, 2016

Inspired by LV Neverfull GM totebag

Assalammualaikum
Hi!
Made this very large totebag inspired by LV Neverfull GM totebag.
This bag is made with linen and lined with 100% cotton fabric.
This linen has a vintage look and just a perfect match with the accessories.

I add 6 purse feet and a hard base just for fun. I was thinking, if it is going to be so much pain making it, why not go all out with it! Haha!

The binding was a mix of machine and hand sewn. Also, the handles and accessories were sewn on the bag with two needles saddle stitch technique. I love the out come and definitely learn a lot of technique and new knowledge. 

Thank you for the support kak Sya, and thank you for waiting patiently as I go ga-ga figuring how is the best possible way to make it! And thank you for the opportunity to make this bag.

I would also like to thank Sharad for sharing a lot of tips and knowledge about leather work. You can visit his shop here, he makes iPhone cases. If you are one iPhone user, go check his work!



Sunday, April 10, 2016

Tutorial: How to insert the zipper pull to metal zip

Assalammualaikum,
Hi!
Today i am going to share with you a tutorial on how to install a zipper pull to metal zip.
I know most of you are an experience seamstress, so this tutorial might be helpful for a beginner seamstress. Ha!

You see, installing the metal zip puller to the metal zip is not the same as the nylon zip. You can install both ways for nylon zip but for metal zip you have to remember this crucial detail.

Look at the zipper teeth. Make sure the teeth is facing up!

The zipper teeth is still facing up and the zip puller will be inserted from the bottom.

Insert the zip puller and align both side. Make sure the zipper fabric is align neatly.

Placing your both fingers on both side of the zip fabrics and press firmly. 

You should be able to pull the zip puller smoothly to the center. 
If you insert the zip puller with the zip teeth facing down, you cannot pull the zip smoothly.
This is actually a trick that I learn from a workshop I attended in National Craft Center during my leather workshop 2 years ago, so you know that I have been neglecting to use metal zip for sooooo long hahaha....!

I hope this encourage you to buy more meter cut zipper than the fix by inch meter.

Thursday, April 7, 2016

Thai Hobo Bag - improvised version, PDF Pattern and Tutorial

Assalammualaikum, 
Hello everyone!!
The pattern pdf & tutorial for Thai Hobo Bag - improvised version are now available for purchase at my Etsy Shop or Craftsy.

Who ever have been to Thailand must be familiar with this bag.
I really love this bag. It is easy to wear and very practical especially if you are like me, having to carry a baby most of the time, and of course if you are a simple person (like me! like me! like me!) than this bag is for you too!

The most frustrating about this bag when you want to buy it (in Thailand or any other brick and mortar shops), they do not come in your fabric style, or not so quality fabric and no lining (sometimes!)

So now, you can make your own with your own favourite fabric! In this tutorial, I also include the zip pocket tutorial, so that you can make the bag safe for your precious things....and the best is, you can style it with the mini you, yep, you heard right! This pattern and tutorial comes with a mini version of the bag.

Price for USD6.99, go and grab them now!
Happy sewing and don't forget to share it with us on FB group, naydeeStudio designs!





Monday, March 21, 2016

naydeeStudio: What my customer made from my pattern pdf.

Assalammualaikum,
Hi!
I love this Rosellia Shoulder Bag version by my customer, Shi Ryuuki
Isn't she a beauty? :)

You can also make your own Rosellia Bag by purchasing the bag pattern at Craftsy.com